Internationell insamling
  – Första advent 31 januari –

Som kyrka är vi kallade att förkunna evangeliet ”till jordens yttersta gräns”. Både i handling och i ord. Den gränsen kan gå hos förföljda kristna i Centralasien, vid sjukhus i Kongos regnskogar, genom fattiga områden i Indien eller precis där vi är. Till jordens yttersta gräns delar vi ett evangelium som befriar, räddar och upprättar tillsammans med våra samarbetskyrkor. Det är vad vår internationella mission handlar om.

I flera länder är våra missionärer inblandade i detta spännande arbete. Du kan också vara med. Bland annat genom att ge till vår internationella insamling. Varje bidrag är viktigt! Så att vi kan fortsätta ge människor möjligheter att skapa sig en framtid och sprida hoppets evangelium.

Ditt bidrag gör skillnad, varje gåva spelar roll. Tack för det! Tillsammans kan vi sprida hopp och evangelium i världen. Till jordens yttersta gräns.

Läs mer på Equmeniakyrkans hemsida