Elden sprakar och alla är mätta efter lunchen. Solen värmer ansiktet och du är i skogen tillsammans med vänner. Idag ska ni prata om hopp. Finns det? Kan man tappa hoppet? Hitta det igen? Bryr sig Gud? Vad kan vi göra åt hotet mot vårt klimat? Finns det något hopp där? Alla får ge sin syn på saken. Det blir diskussioner som spretar åt alla håll. Precis som det ska vara.

I Equmeniakyrkans konfirmationsgrupp får alla frågor plats. Vi kommer att diskutera många ämnen under läsåret 2019/2020. Allt från Jesus och bön till relationer och miljö. Från ondska och nattvard till framtidstro och församling. Och de flesta gånger vi träffas är vi utomhus.

Varje söndag vi träffas inleds med att vi deltar i gudstjänsten 11.00 eller 10.00 beroende på plats. Sedan är vi utomhus, lagar mat över öppen eld, leker, målar och skapar på olika sätt, vandrar och samtalar fram till 16.00.

Det är en häftig upplevelse att vara med i en konfagrupp. Det vi gör tillsammans gör att vi lär känna varandra bra. Arbetet, diskussionerna, upplevelserna, andakterna och sångerna blir vårt äventyr. Tiden i din konfagrupp kan bli ett minne för livet.
Hämta broschyren genom att klicka på bilden.